web builder

SOSİAD’ın Gerçekleştirdiği UNIDO Projesi’nin Pilot Uygulamalarından Çağrı Market Teknik Müdürü Sonuçları Değerlendirdi

SOSİAD’ın UNIDO “Türkiye Cumhuriyeti’nde Düşük Küresel Isınma Potansiyeline (KIP) Sahip Soğutkanların Teşvik Edilmesi İçin Tanıtım ve Pilot Faaliyetler” Projesi kapsamında, çevre dostu soğutkanlarla dönüştürülmüş soğutma sistemlerinin verimlerini ortaya koyacak pilot projelerinden birisi de Çağrı Hipermarketler Zincirinin Fikirtepe’deki şubesi oldu. Demonstrasyon Projesi ekibinden; Proje Koordinatörü Kıvanç Aslantaş, Teknik Ekip Lideri Dr.Kadir İsa, Ekip Üyeleri Sıla Dinç ve Furkan Göl’ün proje ziyaretleri sırasında, R448A / R290 dönüşümüne sahne olan (R22 - HC / HFO dönüşümü) markette uygulamayı gerçekleştiren Envoytec firması Genel Müdürü Yener Tekcan ile Çağrı Hipermarketler Zincirinin Demirbaş Satın Alma Yöneticisi Selim Keser, Fikirtepe’deki markette yapılan uygulama hakkında bilgiler verdiler.

Mobirise


Yener Tekcan: Enerji tasarrufu konusu dünyanın olduğu kadar, Türkiye’nin de göz önünde bulundurmaya mecbur olduğu bir gerçek. Bu projenin de odak noktasında enerji tasarrufu bulunuyor. Hızlı karar alabilecek, yeniliklere, fayda sağlayan iş fikirlerine açık olabilecek yapılardan biri olan Çağrı Hipermarket’e bu projeden bahsedince heyecanlandılar, hemen harekete geçmek istediler ve projemiz kısa sürede onaylandı. Mevcut yüksek KIP değerli sistem, yeni nesil bir merkezi sistem ile değiştirildi, rutin enerji ölçümleri kayıt altına alınmaya başlandı. Ölçümler devam ediyor ama enerji verimliliği konusundaki olumlu geri dönüşler alınmaya başlandığını söyleyebilirim. İlerleyen tarihlerde tüm veriler rapor olarak sektöre sunulacak.
Fikirtepe mağazasında termostatik valf uygulaması yapıldı. Gelecekte elektronik valf uygulaması da düşünülebilir. Fikirtepe mağazasında merkezi sistem kondenserle ilgili avantajlı bir durum ortaya çıktı. Kondenser dik olarak monte edildi ve bu durum hem sesle ilgili bir avantaj yarattı hem de mal giriş kısmında alan kazanılmasını sağladı.

Selim Keser: Her alanda olduğu gibi perakende zincirleri arasında da güçlü bir rekabet söz konusu. Hizmet kalitesini ve müşteri memnuniyeti düzeyini yüksek tutarak maliyetlerinizi akılcı biçimde yönetebilmeniz gerekiyor. İşletme giderlerinin en önemli kalemi ise elektrik. Elektrik faturaları nerdeyse marketlerin kirası kadar yüksek bir bedele ulaşabiliyor. Dolayısıyla en önemli tasarruf kalemimiz de elektrik olacaktır. Bu yüzden Yener Tekcan bize bu projeden bahsedince, zaman kaybetmeksizin projeye dahil olmak istedik. Sistemin kurulduğu ilk hafta, mağaza müdürümüz ve bölge müdürümüz arayarak Fikirtepe’deki sistemin diğer şubelerde de uygulanması hakkındaki yaklaşımımızı sordular. Ölçümler tamamlanıp raporlandığında, gerçekten hedeflediğimiz noktaya ulaşabilirsek, bu uygulamanın diğer şubelerimizde de gerçekleştirileceğini belirttim. Çağrı Hipermarket Zinciri olarak, her olumlu işe destek olmaya, verimlilik odaklı, iyi olan her projenin arkasında durmaya hazırız.

Mobirise


Enerji tüketimimizi düşürmek, bizim için büyük önem taşıyor ve bu doğrultuda farklı çalışmalarımız da olacak. Aynı mağaza içinde beş-altı farklı tip plug-in soğutucu dolap bulunabiliyor. Bu dolapların hepsini kaldırıp, bir merkezi sisteme bağlı, entegre bir sistem oluşturmayı ve yeni yaptığımız bu uygulamaya bağlamayı ve böylelikle enerjiyi biraz daha düşürebilmeyi hedefliyoruz.

Çağrı Hipermarket Grubu, her yıl Şubat ayında Afyon’da, bölge müdürlerimizin, 61 mağaza müdürümüzün, satın alma müdürlerimizin ve yönetim kurulumuzun katılımıyla bir toplantı gerçekleştiriyor. Bu yıl da Şubat ayında yapacağımız toplantıda konuşacağımız bir konu da, Fikirtepe şubemizdeki teknoloji değişimi. Bu konu toplantıda detaylarıyla gündeme gelecek. O zamana kadar nihai verileri de almış olacağız ve bu verileri önce yönetim kuruluna, satın alma müdürlerimize ve bölge müdürlerimize sunacağız. Bu değişimi çok güzel karşılayacaklarına ve bize bu konuda teşekkür edeceklerine inanıyorum. Diğer şubelerimizde de bu uygulamayı gerçekleştirmeyi hedefliyoruz. 1980'lerde İstanbul Üsküdar Ünalan Mahallesi'nde 150 metrekarelik mağazasıyla hizmete başlayan Çağrı Gıda; ikinci mağazasını Kadıköy Yenisahra'da, üçüncü mağazasını ise Kadıköy Küçükbakkalköy'de açtı.

Çağrı Hipermarket Grubu, ilk hipermarket şubesini ise 1998 yılında Üsküdar Bulgurlu Mahallesi’nde açtı. 1300 m2’lik Bulgurlu mağazasıyla hipermarket zincirinin ilk halkası oluşturuldu. Bugün ise ortalama 900 m2 bantlarında ve İstanbul Anadolu Yakası, Avrupa Yakası ile İzmit’te, toplam 61 hipermarketimizle faaliyetlerimizi sürdürüyoruz. Hedefimiz ülkemizin diğer bölgelerinde de var olmak. Geleceğe dair e-ticaret ile Tuzla bölgesinde 48.000 m2’lik yeni merkez binası projelerimiz bulunuyor.

Tüm şubelerimizin bu projeden faydalanmasını istiyoruz. Çünkü bu projeyle çok ciddi bir elektrik tasarrufu olacak ve bu çok büyük bir kazanç sağlayacak. Çağrı Hipermarket Grubu olarak, bu projeyle aynı zamanda çevre dostu bir kimliği güçlendirmiş olacağız.